شماره : 1657
۲۳ / ۱۰ / ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲

تمرینات جاوا؛

تمرینات جاوا اختصاصی

این بار برای شما عزیزان تمرینات جاوا را قرار داده ایم.؛

توضیحات:کد نویسی جاوا

جاوا (به انگلیسی: Java) یک زبان برنامه‌نویسیِ شیءگرا است که برای نخستین بار توسط جیمز گاسلینگ در شرکت سان مایکروسیستمز ایجاد گردید و در سال ۱۹۹۵ به عنوان بخشی از سکوی جاوا منتشر شد. زبان جاوا شبیه به ++C است اما مدل شیءگرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین کمتری پشتیبانی می‌کند. یکی از قابلیت‌های بنیادین جاوا این است که مدیریت حافظه را بطور خودکار انجام می‌دهد.

ضریب اطمینان عملکرد برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان نسبت به زبانهای نسل اول C بالا است و وابسته به سیستم‌عامل خاصی نیست. برنامه‌های جاوا به صورت بایت کد (کامپایل) می‌شوند که توسط واسط JVM به کدهای ماشین اجرا می‌شوند؛ و در صورت وجود JVM مانند سایر زبانهای مبتنی بر آن وابسته به سیستم‌عامل خاصی نیستند.

تاریخچه

جیمز گاسلینگ، ایجادگر جاوا در سال ۱۹۹۰ سان میکروسیستم در حال توسعه نرم‌افزاری برای استفاده ابزارهای الکترونیکی بود که مسئولیت تیم با جیمز کاسلینگ بود. در سال ۱۹۹۱ تیم تصمیم بر این گرفت که زبان جدید را OAK بنامند. در سال ۱۹۹۲ این تیم که به تیم پروژه گرین معروف بود زبان جدیدی را معرفی کرد که با ابزارهای خانگی مختلف و لمسی کار می‌کرد. در سال ۱۹۹۳ وب جهانی توسعه یافت و زبان جدید با معرفی اپلت که قابلیتهای زیادی به کامپیوترهای متصل به وب می‌افزود مشهور شد. در سال ۱۹۹۵ زبان OAK به JAVA تغیر نام پیدا کرد و توسط مایکروسافت و نت اسکیپ پشتیبانی شد. در سال ۱۹۹۶ دیگر java زبانی به صورت همه گیر چند منظوره شناخته شده بود. در سال ۲۰۰۷ زبانهایی با استاندارد JVM مانند groovy ایجاد شد در سال ۲۰۱۴ جاوا سعی کرد با معرفی نسخه ۸ برخی از قابلیتهای زبانهای دیگر را اضافه نماید.

برای یادگیری بیشتر تئوری کد نویسی  جاوا بهتر است اول این کتاب را بخوانید.

اهداف اولیه

  • این زبان باید ساده، شی‌گرا و مشهور باشد.
  • مطمئن و بدون خطا باشد.
  • وابسته به معماری کامپیوتر نبوده و قابل انتقال باشد.
  • باید با کارایی بالا اجرا شود.
  • باید به صورت پویا و نخ‌کشی‌شده باشد.

رمز فایل : tvsoftware.ir

 

منابع :
نویسندگان :
ثبت شده در سایت تی وی سافت طی شماره 1657 توسط MasoudTeta و در روز پنج شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۲:۴۱
© Copyright 2017 http://tvsoftware.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1654
۲۳ / ۱۰ / ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸

تمرینات سز شارپ؛

تمرینات سی شارپ جعفرنژاد قمی

این بار برای شما عزیزان تمارین سی شارپ کتاب آقای جعفر نژاد قمی را قرار داده ایم؛

توضیحات:سی شارپ

سی شارپ (C#)، زبانی شیءگرا و سطح بالا از خانوادهٔ زبان‌های چارچوب دات‌نت شرکت مایکروسافت است.

زبان سی شارپ، یک زبان برنامه‌نویسی چند الگویی و منظم شده مدل‌های تابعی، امری، عمومی، شیءگرا و جز گرا و در بستر دات نت می‌باشد. این زبان توسط مایکروسافت و جزئی از دات نت به وجود آمد و بعداً استانداردهای ECMA و ISO را نیز در بر گرفت. سی شارپ یکی از ۴۴ زبان برنامه‌نویسی است که توسط زمان اجرای زبان مشترک از چارچوب دات‌نت پشتیبانی می‌شوند و در همه جا به وسیله مایکروسافت ویژوال استودیو شناخته می‌شود.

این زبان برپایه سادگی، مدرن بودن، همه منظوره و شیءگرا بودن ساخته شد. آندرس هجلزبرگ، طراح زبان برنامه‌نویسی دلفی، سرپرستی تیم طراحان زبان سی شارپ را بر عهده داشت. در ابتدا نام این زبان COOL بود که مخفف C like Object Oriented Language بود، هر چند در ژوئیه ۲۰۰۰، زمانی که مایکروسافت پروژه را عمومی اعلام کرد، اسم آن به سی شارپ تغییر پیدا کرد.

 

برای یادگیری بیشتر تئوری کد نویسی  #C بهتر است اول این کتاب را بخوانید.

 

اهداف طراحی زبان

  • استاندارد ECMA این اهداف طراحی زبان را برای سی شارپ بر آورده می‌سازد:
  • سی شارپ یک زبان برنامه‌سازی ساده، مدرن، برای اهداف عمومی و شیءگرا است.
  • به دلیل اهمیت داشتن موضوع نیرومندی و دوام و بهره‌وری برنامه‌نویس، زبان دارای چک‌کننده Strong Type، چک‌کننده مرزهای آرایه، تشخیص حالت‌هایی که یک متغیر مقداردهی اولیه نشده‌است، قابلیت انتقال کدها و Garbage Collection خودکار است.
  • این زبان برای استفاده در اجزای توسعه نرم‌افزار برای دستیابی به مزایای سامانه‌های توزیعی در نظر گرفته شده‌است.
  • قابلیت انتقال برنامه‌نویس بسیار مهم است، خصوصاً برای آن دسته از برنامه‌نویسانی که با زبان‌های C و C++ آشنا هستند.

رمز فایل : tvsoftware.ir

منابع :
نویسندگان :
ثبت شده در سایت تی وی سافت طی شماره 1654 توسط MasoudTeta و در روز ساعت ۱۸:۰۸:۵۱
© Copyright 2017 http://tvsoftware.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1644
۲۲ / ۱۰ / ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵

گزارش کار آز معماری؛

گزارش کار باس ۴ بیتی ساده و پیشرفته

این بار برای شما عزیزان گزارش کار باس ۴ بیتی ساده و پیشرفته را قرار داده ایم؛

۹۵۶۴۲ha23buin-0e27d730540-c01d-4bd5-987d-e450f64113ce

معماری کامپیوتر

دانش طراحی مفهومی و شناخت اجزای رایانه است. عنوان یکی از گرایش‌های کامپیوتر است. در این گرایش با اجزای داخلی کامپیوتر که مراحل انجام یک دستور را بر عهده دارند و چگونگی کار آن‌ها آشنا می‌شویم.

در این گرایش واحد کنترل مرکزی و حافظه به عنوان دو بخش اصلی کامپیوتر معرفی می‌شوند و در ادامه به بررسی ارتباط آن‌ها و ساختار درونی آن‌ها می‌پردازند. برای درک موضوعات مطرح شده در این گرایش آشنائی با مبحث مدارهای منطقی لازم و ضروری است.

مراحل پیاده سازی مدار پیشرفته :

  • برای ساخت این مدار به دو مالتی پلکسر(U1,U2) ، چهار فیلیپ فلاپ (U3,U4,U5,U6)، چهار LED و ۲۰ ورودی از نوع LOGICSTATE نیازمندیم.
  • در ابتدا چهار فیلیپ فلاپ به مدار افزوده و پایه های ورودی (۰۰ تا ۰۳) هر فیلیپ فلاپ را به Lagicstate وصل می کنیم و پایه کلاک هر چهار عدد را به چهار ولتاژ وصل نموده و همچنین پایه E1,E2,MR,C1,C2 هر چهار فیلیپ فلاپ را به GRAND وصل می کنیم.
  • در مرحله بعد دو مالتی پلکسر به مدار افزوده و طبق موارد زیر متصل می کنیم.
  1. پایه های ورودی ۱X0 تا ۱X3 مالتی پلکسرU1  را به پایه های خروجی فیلیپ فلاپ  U3 متصل می کنیم.
  2. پایه های ورودی ۲X0 تا ۲X3 مالتی پلکسرU1  را به پایه های خروجی فیلیپ فلاپ  U4 متصل می کنیم.
  3. پایه های ورودی ۱X0 تا ۱X3 مالتی پلکسرU2  را به پایه های خروجی فیلیپ فلاپ  U5 متصل می کنیم.
  4. پایه های ورودی ۲X0 تا ۲X3 مالتی پلکسرU2  را به پایه های خروجی فیلیپ فلاپ  U6 متصل می کنیم.
  • سپس پایه ورودی (A,B) هر دو مالتی پلکسر را به چهار ورودی از نوع lagic وصل می کنیم.
  • سپس پایه ورودی (۱E,2E) در هر مالتی پلکسر را به هم متصل کرده و به GRAND وصل می کنیم.
  • در انتها چهار LED به مدار اضاف کرده و پایه خروجی (۱Y,2Y) هر یک از مالتی پلکسرهای U1 و U2 را جداگانه به یک سر LED مربوط به خودشان متصل کرده و سر دیگر LED ها را به GRAND وصل می کنیم.

مراحل پیاده سازی مدار ساده :

  • برای ساخت این مدار به یک دی کدر ، چهار فیلیپ فلاپ ، چهار LED و ۱۸ ورودی از نوع LOGICSTATE نیازمندیم.
  • در مرحله اول به دو سر ورودی دی کدر (A,B) ، دو lagic وصل می کنیم و پایه سوم ورودی آن را (C) به GRAND وصل می کنیم.
  • در مرحله بعد پایه ورودی E1 در دی کدر را به power وصل می کنیم و دو پایه دیگر E2,E3 را به GRAND وصل می کنیم.
  • سپس چهار فیلیپ فلاپ به مدار افزوده و پایه های ورودی (۰۰ تا ۰۳) هر فیلیپ فلاپ را به Lagicstate وصل می کنیم و پایه کلاک هر چهار عدد را به چهار ولتاژ وصل نموده و همچنین پایه E1,E2,MR هر چهار فیلیپ فلاپ را به GRAND وصل می کنیم.
  • در این مرحله به سراغ پایه C1,C2 میرویم و این دو پایه را در هر فیلیپ فلاپ به هم وصل می کنیم و به ترتیب به پایه خروجی Y0 و Y1 و Y2 و Y4 متصل می کنیم.
  • در انتها چهار  LEDبه مدار اضاف کرده و پایه ۰۰ هر چهار فیلیپ فلاپ را به یک سر LED وصل نموده و پایه دیگر LED را به GRAND اتصال می دهیم و همچنین پایه های ۰۱ و ۰۲ و۰۳ را به همان گونه گفته شده وصل می کنیم.

 

رمز فایل:tvsoftware.ir

منابع :
نویسندگان :
ثبت شده در سایت تی وی سافت طی شماره 1644 توسط MasoudTeta و در روز چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۵:۵۶
© Copyright 2017 http://tvsoftware.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1642
۵ / ۹ / ۱۳۹۵ - ۸:۳۵

گزارش کار آز معماری؛

گزارش کار مدار تولید اعداد BCD

این بار برای شما عزیزان گزارش کار مدار تولید اعداد BCD را قرار داده ایم؛

۹۵۶۴۲ha23buin-0e27d730540-c01d-4bd5-987d-e450f64113ce

معماری کامپیوتر

دانش طراحی مفهومی و شناخت اجزای رایانه است. عنوان یکی از گرایش‌های کامپیوتر است. در این گرایش با اجزای داخلی کامپیوتر که مراحل انجام یک دستور را بر عهده دارند و چگونگی کار آن‌ها آشنا می‌شویم. در این گرایش واحد کنترل مرکزی و حافظه به عنوان دو بخش اصلی کامپیوتر معرفی می‌شوند و در ادامه به بررسی ارتباط آن‌ها و ساختار درونی آن‌ها می‌پردازند. برای درک موضوعات مطرح شده در این گرایش آشنائی با مبحث مدارهای منطقی لازم و ضروری است.

مراحل پیاده سازی :

  • برای شروع ما نیاز به چهار عدد ورودی،یک تراشه ۷۴۴۸ برای محاسبه اعداد و به دو بافر ۷۴hc244 برای ذخیره اطلاعات و یک خروجی ۷seg برای نمایش اطلاعات نیازمندیم.

نکته : لازم به توضیح است که به علت تعداد ورودی هایمان که هشت بیت است نیاز به دو عدد بافر هست؛ زیرا هر آی سی بافر چهار بیت را نگه میدارد.

  • در مرحله اول چهار ورودی به پورت A تا  Dمدار ۷۴۴۸ وصل می کنیم که ورودی  ما را تشکیل می دهند .
  • در این مرحله یک منبع تغذیه ۵v را به سه پایه (LT,RBI,BI/RBO) متصل کرده که ولتاژ ما را تولید می کنند .
  • سپس یک بافر اضاف می کنیم و چهار خروجی ابتدای ۷۴۴۸ که QA تا QD را شامل می شود به ورودی بافر اول که A0 تا A3 است ، متصل می کنیم .
  • همچنین بافر دوم را اضاف می کنیم و سه خروجی انتهایی ۷۴۴۸ که QE تا QG را شامل می شود به ورودی بافر دوم که A0 تا A2 است ، متصل می کنیم .
  • خاطر نشان کنیم که هر بافر دارای یک پایه OE هم میشود که این پایه را به GRAND وصل می کنیم .
  • در مرحله آخر هم یک ۷seg هشت پایه ای را به مدار به عنوان نشان دهنده خروجی اضاف کرده و چهار خروجی بافر اول را که از Y0 تا Y3 را شامل میشود، به چهار ورودی اول ۷seg وصل نموده و همچنین پایه های خروجی بافر دوم که از Y0 تا Y2 را شکل می دهد به سه پورت انتهایی ورودی ۷seg وصل می کنیم.در آخر هم پایه آخر ۷seg را به GRAND وصل می کنیم .

رمز فایل : tvsoftware.ir

منابع :
نویسندگان :
ثبت شده در سایت تی وی سافت طی شماره 1642 توسط MasoudTeta و در روز جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۵:۲۲
© Copyright 2017 http://tvsoftware.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1638
۴ / ۹ / ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶

گزارش کار آز معماری؛

پروژه پروتعوس مدار سون سگمنت

این بار برای شما عزیزان گزارش کار مدار سون سگمنت به همراه پروتعوس را قرار داده ایم؛

dsc01575

معماری کامپیوتر

دانش طراحی مفهومی و شناخت اجزای رایانه است. عنوان یکی از گرایش‌های کامپیوتر است. در این گرایش با اجزای داخلی کامپیوتر که مراحل انجام یک دستور را بر عهده دارند و چگونگی کار آن‌ها آشنا می‌شویم. در این گرایش واحد کنترل مرکزی و حافظه به عنوان دو بخش اصلی کامپیوتر معرفی می‌شوند و در ادامه به بررسی ارتباط آن‌ها و ساختار درونی آن‌ها می‌پردازند. برای درک موضوعات مطرح شده در این گرایش آشنائی با مبحث مدارهای منطقی لازم و ضروری است.

 

تشریح:

همانطور که از نامش پیداست از هفت دیود LEDکه همان دیودهای نور دهند هستند ، تشکیل شده است. این دیود ها به صورت کاملا منظمی دورتا ردور هم جای گرفته ایند که به هنگام روشن شدن همه آنها میتوانیم عدد ۸لاتین را مشاهده کنیم.

نکته قابل ذکر این است که این دیودها در دو نوع ساخته میشوند یا تمامی پایه های آند (قطب مثبت) دیود هارا به هم متصل میکنند که به آن آند مشترک میگویند یا بلعکس تمامی پایه های کاتد(قطب منفی) دیودهارا به هم وصل میکنند که به آن سون سگمنت کاتد مشترک میگویند. موارد استفاده این دیودها به طور مشخص برای نمایش اعداد انگلیسی کاربرد دارند و البته میتوان از آنها برای نمایش حروف معدود انگلیسی نیز استفاده کرد.

پایه های سون سگمنت ۱۰ عدد هستند که تعداد ۷ پایه آن که با حروف کوچک (a-b-c-d-e-f-g) مشخص میشوند و یکی برای نشان دادن نقطه یا ممیز برای نوشته های انگلیسی و نهایتا دو پایه نیز برای قطب مشترک در نظر گرفته شده است.

رمز فایل:tvsoftware.ir

منابع :
نویسندگان :
ثبت شده در سایت تی وی سافت طی شماره 1638 توسط MasoudTeta و در روز پنج شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۶:۲۷
© Copyright 2017 http://tvsoftware.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1630
۲۰ / ۸ / ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

گزارش کار آز معماری؛

گزارش کار مدار جمع و تفریق اعداد باینری

این بار برای شما عزیزان گزارش کار جمع و تفریق اعداد باینری را قرار داده ایم؛

۹۵۶۴۲ha23buin-0e27d730540-c01d-4bd5-987d-e450f64113ce

معماری کامپیوتر

دانش طراحی مفهومی و شناخت اجزای رایانه است. عنوان یکی از گرایش‌های کامپیوتر است. در این گرایش با اجزای داخلی کامپیوتر که مراحل انجام یک دستور را بر عهده دارند و چگونگی کار آن‌ها آشنا می‌شویم. در این گرایش واحد کنترل مرکزی و حافظه به عنوان دو بخش اصلی کامپیوتر معرفی می‌شوند و در ادامه به بررسی ارتباط آن‌ها و ساختار درونی آن‌ها می‌پردازند. برای درک موضوعات مطرح شده در این گرایش آشنائی با مبحث مدارهای منطقی لازم و ضروری است.

مراحل پیاده سازی :

  • به یک تمام جمع کننده ، چهار عدد گیت XOR ، ده عدد ورودی (logicalstate) و چهار LED برای خروجی نیاز مندیم.
  • در مرحله اول چهار ورودی به پورت a1 تا a4 وصل می کنیم که عدد اول ما را تشکیل می دهد .
  • در مرحله بعد چهار ورودی به را به چهار سر گیت های XOR وصل می کنیم و سر دیگر گیت XOR را به هم وصل می کنیم .
  • سپس خروجی هر XOR را به b1 تا b4 وصل کرده که اعداد دوم ما را شکل می دهند .
  • سپس ورودی چهار عدد LED را به s1 تا s4 متصل می کنیم و طرف خروجی آن را به GRAND متصل می کنیم.
  • در مرحله بعد c0 که حکم کری ابتدایی ما را دارد به یک ورودی LOGICSTATE وصل کرده و مقدار آنرا صفر میگذاریم
  • سپس c4 که حکم آخرین کری ما را دارد را می توان از آن صرف نظر کرد . زیرا در تفریق باینری زمانی که کری آخر یک می شود ، آن را حذف می کنیم . ولی ما برای خوانایی مدار یک خروجی LED برای مشخص شدن اضاف می کنیم .

رمز فایل : tvsoftware.ir

منابع :
نویسندگان :
ثبت شده در سایت تی وی سافت طی شماره 1630 توسط MasoudTeta و در روز پنج شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۶:۰۴
© Copyright 2017 http://tvsoftware.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1627
۲۰ / ۸ / ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

پروژه دیتابیس؛

یادگیری دیتابیس اندروید به وسیله پروژه آماده

این بار برای شما عزیزان پروژه آماده دیتابیس اندروید را قرار داده ایم.؛

basededatos-sqlite-android

اس‌کیوال لایت یا سی‌کوئل لایت

یک سامانه مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای کم حجم (در حدود ۳۵۰ کیلوبایت) که به زبان سی در قالب یک کتابخانه نوشته شده است و یک پایگاه داده‌های رابطه‌ای به حساب می‌آید. کد اس‌کیوال لایت در مالکیت عمومی است.از ویژگی‌های اس‌کیوال لایت آن است که پایگاه داده‌ای متشکل از یک پرونده، با حجم کم و عدم وابستگی به سیستم‌عامل، دارای محیط مدیریتی خوب که تمامی امکانات آن را پوشش می‌دهد در اختیار کاربر می‌گذارد. با این حال اس‌کیوال لایت از تمامی امکانات اس‌کیوال پشتیبانی نمی‌کند. برخلاف انواع دیگر پایگاه داده، اس‌کیوال لایت یک پروسه جداگانه نیست که توسط برنامهٔ اصلی فراخوانی شود، بلکه جزئی از خود برنامهٔ اصلی است.

اس‌کیوال لایت اجازه خوانده شدن هم‌زمان چند قسمت از پایگاه داده را می‌دهد اما نوشتن در پایگاه داده به طور هم‌زمان ممکن نیست. مرورگرهای وب به طور متداول از اس‌کیوال لایت برای ذخیره تاریخچهٔ بازدید وب استفاده می‌کنند. با توجه به کاربرد وسیع آن در مرورگرهای وب، سیستم‌های عامل و غیره، گمان می‌رود که اس‌کیوال لایت پرکاربردترین پایگاه داده موجود باشد.

کاربرد

موزیلا فایرفاکس و موزیلا تاندربرد انواع مختلفی از تنظیمات (نظیر چوب‌الف‌ها، کوکی‌ها، تاریخچهٔ بازدید وب و غیره) را در یک پایگاه دادهٔ اس‌کیوال لایت ذخیره می‌کنند. اسکایپ هم از پایگاه داده اس‌کیوال لایت بهره می‌برد. ادوبی از اس‌کیوال لایت در برنامه‌های مختلف از جمله ادوبی ریدر و ادوبی ایر بهره می‌گیرد. دراپ‌باکس نیز از اس‌کیوال لایت در نرم‌افزار سمت کلاینت خود استفاده می‌کند.

با توجه به حجم کم و عملکرد بالا، اس‌کیوال لایت در بسیاری از سیستم‌های عامل از جمله iOS اپل، سیمبیان، آندروید گوگل، می‌گو بنیاد لینوکس و وب‌اواس پالم به کار رفته است.

 

رمز فایل:tvsoftware.ir

منابع :
نویسندگان :
ثبت شده در سایت تی وی سافت طی شماره 1627 توسط MasoudTeta و در روز ساعت ۱۳:۲۳:۴۴
© Copyright 2017 http://tvsoftware.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1623
۱۴ / ۸ / ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵

پروژه اندروید؛

دانلود پروژه ساخت بازی پازل با زبان برنامه نویسی اندروید

این بار برای شما عزیزان پروژه رایگان ساخت بازی پازل با زبان برنامه نویسی اندروید را قرار داده ایم؛

memorygame

ویژگی‌های اندروید

  • اندروید تمامی تکنولوژی‌های اتصال (=Connectivity) شامل GSM/EDGE, CDMA, EV-DO, UMTS, بلوتوث و وای-فای را پشتیبانی می‌کند.
  • اندروید از فرمت‌های مختلف فایل‌های مالتی مدیا مثل MPEG-4, H.۲۶۴, MP3, AAC, AMR, JPEG, PNG, GIF پشتیبانی می‌کند.
  • اندروید برای ارسال پیغام‌های متنی یا همان اس ام اس (SMS) از فرم‌های SMS, MMS و XMPP پشتیبانی می‌کند.
  • مرورگر موجود در اندروید بر اساس فریم ورک اوپن سورس WebKit توسعه یافته‌است.
  • اندروید برای ذخیره داده‌ها و مدیریت بانک‌های اطلاعاتی سبک از نرم‌افزار SQLite استفاده می‌کند.
  • تمام برنامه‌های اندروید از ابتدا یا به زبان جاوا نوشته می‌شوند و یا از زبان های دیگر به جاوا ترجمه می شوند. برای اجرای برنامه‌های جاوایی روی این سیستم عامل، کدهای جاوا به کدهای Dalvik تبدیل می‌شوند و سپس روی ماشین مجازی جاوایی (Dalvik virtual machine) اجرا می‌شوند.
  • ابزارهای مختلف اندروید برای توسعه دهندگان به راحتی در دسترس است و توسط شرکت گوگل پشتیبانی می‌شوند. این ابزارها شامل کتابخانه‌ها، خطایاب، شبیه‌ساز گوشی و یک پلاگین برای اکلیپس است.
  • اندروید از سخت‌افزارهای مختلف همچون جی پی اس و دوربین‌های متنوع سنسور های مخصوص همچون سنسور مجاورت و… پشتیبانی می‌کند.
  • تصاویر و فایل‌های گرافیکی بوسیله OpenGL پردازش می‌شوند که کیفیت بالاتری خواهند داشت.
  • با استفاده از تکنولوژی نسبتاً جدید شرکت Adobe با نام AIR نیز می‌توان به توسعه برنامه‌های کاربردی تحت این سیستم عامل پرداخت.

رمز فایل : tvsoftware.ir

منابع :
نویسندگان :
ثبت شده در سایت تی وی سافت طی شماره 1623 توسط MasoudTeta و در روز جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۵:۰۴
© Copyright 2017 http://tvsoftware.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1620
۱۴ / ۸ / ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

پروژه اندروید؛

دانلود پروژه ساخت بازی ساده با زبان برنامه نویسی اندروید

این بار برای شما عزیزان پروژه رایگان ساخت بازی ساده با زبان برنامه نویسی اندروید را قرار داده ایم؛

۱_small-png

ویژگی‌های اندروید

  • اندروید تمامی تکنولوژی‌های اتصال (=Connectivity) شامل GSM/EDGE, CDMA, EV-DO, UMTS, بلوتوث و وای-فای را پشتیبانی می‌کند.
  • اندروید از فرمت‌های مختلف فایل‌های مالتی مدیا مثل MPEG-4, H.۲۶۴, MP3, AAC, AMR, JPEG, PNG, GIF پشتیبانی می‌کند.
  • اندروید برای ارسال پیغام‌های متنی یا همان اس ام اس (SMS) از فرم‌های SMS, MMS و XMPP پشتیبانی می‌کند.
  • مرورگر موجود در اندروید بر اساس فریم ورک اوپن سورس WebKit توسعه یافته‌است.
  • اندروید برای ذخیره داده‌ها و مدیریت بانک‌های اطلاعاتی سبک از نرم‌افزار SQLite استفاده می‌کند.
  • تمام برنامه‌های اندروید از ابتدا یا به زبان جاوا نوشته می‌شوند و یا از زبان های دیگر به جاوا ترجمه می شوند. برای اجرای برنامه‌های جاوایی روی این سیستم عامل، کدهای جاوا به کدهای Dalvik تبدیل می‌شوند و سپس روی ماشین مجازی جاوایی (Dalvik virtual machine) اجرا می‌شوند.
  • ابزارهای مختلف اندروید برای توسعه دهندگان به راحتی در دسترس است و توسط شرکت گوگل پشتیبانی می‌شوند. این ابزارها شامل کتابخانه‌ها، خطایاب، شبیه‌ساز گوشی و یک پلاگین برای اکلیپس است.
  • اندروید از سخت‌افزارهای مختلف همچون جی پی اس و دوربین‌های متنوع سنسور های مخصوص همچون سنسور مجاورت و… پشتیبانی می‌کند.
  • تصاویر و فایل‌های گرافیکی بوسیله OpenGL پردازش می‌شوند که کیفیت بالاتری خواهند داشت.
  • با استفاده از تکنولوژی نسبتاً جدید شرکت Adobe با نام AIR نیز می‌توان به توسعه برنامه‌های کاربردی تحت این سیستم عامل پرداخت.

رمز فایل : tvsoftware.ir

منابع :
نویسندگان :
ثبت شده در سایت تی وی سافت طی شماره 1620 توسط MasoudTeta و در روز ساعت ۲۱:۱۵:۲۶
© Copyright 2017 http://tvsoftware.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1617
۱۴ / ۸ / ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

پروژه اندروید؛

دانلود پروژه فال حافظ با زبان برنامه نویسی اندروید

این بار برای شما عزیزان پروژه رایگان فال حافظ با اندروید را قرار داده ایم؛

com-android-app-hafez-fal-ver20

ویژگی‌های اندروید

  • اندروید تمامی تکنولوژی‌های اتصال (=Connectivity) شامل GSM/EDGE, CDMA, EV-DO, UMTS, بلوتوث و وای-فای را پشتیبانی می‌کند.
  • اندروید از فرمت‌های مختلف فایل‌های مالتی مدیا مثل MPEG-4, H.۲۶۴, MP3, AAC, AMR, JPEG, PNG, GIF پشتیبانی می‌کند.
  • اندروید برای ارسال پیغام‌های متنی یا همان اس ام اس (SMS) از فرم‌های SMS, MMS و XMPP پشتیبانی می‌کند.
  • مرورگر موجود در اندروید بر اساس فریم ورک اوپن سورس WebKit توسعه یافته‌است.
  • اندروید برای ذخیره داده‌ها و مدیریت بانک‌های اطلاعاتی سبک از نرم‌افزار SQLite استفاده می‌کند.
  • تمام برنامه‌های اندروید از ابتدا یا به زبان جاوا نوشته می‌شوند و یا از زبان های دیگر به جاوا ترجمه می شوند. برای اجرای برنامه‌های جاوایی روی این سیستم عامل، کدهای جاوا به کدهای Dalvik تبدیل می‌شوند و سپس روی ماشین مجازی جاوایی (Dalvik virtual machine) اجرا می‌شوند.
  • ابزارهای مختلف اندروید برای توسعه دهندگان به راحتی در دسترس است و توسط شرکت گوگل پشتیبانی می‌شوند. این ابزارها شامل کتابخانه‌ها، خطایاب، شبیه‌ساز گوشی و یک پلاگین برای اکلیپس است.
  • اندروید از سخت‌افزارهای مختلف همچون جی پی اس و دوربین‌های متنوع سنسور های مخصوص همچون سنسور مجاورت و… پشتیبانی می‌کند.
  • تصاویر و فایل‌های گرافیکی بوسیله OpenGL پردازش می‌شوند که کیفیت بالاتری خواهند داشت.
  • با استفاده از تکنولوژی نسبتاً جدید شرکت Adobe با نام AIR نیز می‌توان به توسعه برنامه‌های کاربردی تحت این سیستم عامل پرداخت.

رمز فایل : tvsoftware.ir

منابع :
نویسندگان :
ثبت شده در سایت تی وی سافت طی شماره 1617 توسط MasoudTeta و در روز ساعت ۱۱:۴۹:۰۷
© Copyright 2017 http://tvsoftware.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر